如果我去教會,耶穌會不會處罰我?因為我心裡信的其實還是阿彌陀佛

question:

我的媽媽信阿彌陀佛,他問我說:「如果我跑去教會, 耶穌會不會處罰我?
因為我心裡信的其實還是阿彌陀佛,只是我覺得教會的感覺很好。」
我回他說:「那妳怎麼不擔心阿彌陀佛處罰你?」
她回答說:「不會,阿彌陀佛最慈悲了,他不會生氣的,
他只希望人們能慈悲的行善就好了,去教堂去廟裡都沒有關系的。」

我該怎麼跟我媽媽解釋呢?是否深信阿彌陀佛的人也能加入教會呢?

Answer:

耶穌絕不會處罰任何 人,而且,就算你的母親根本不信他,
他也會因為能在教會裡看到你的母親而感到十分的快樂。
事實上,在福音中耶穌早 已說過這些事了,
「到我這裏來的,我必不把他拋棄於外」(約翰福音6:37),
他還說,「凡勞苦和負重擔的,你們都到我跟前來,我要使你們安息。」(馬太福音 6:37)
基於這個理由,你的母親就更應該來教會了。
我非常佩服你懂得用運用邏輯來反問你媽媽的問題。
請允許我對你的回答做進一步的補充,耶穌也是十分慈悲的。
請允許我這麼說,他不只是慈悲,他就是「愛」,因為「慈悲」和「愛」並不完全相同,
「慈悲」是幫助那些相對於你而言,較為弱勢者的一種善行,例如: 生病…等。
例如說,你媽媽所給予你的並不是慈悲,而是愛。
耶穌愛你的媽媽,甚至在她出生之前也愛著她,無論她是好是壞,耶穌都永遠不間斷的愛著她。
我想, 這樣子跟她解釋應該就足夠了。
但是,如果她還是很擔憂的話,你可以問問她為什麼信仰阿彌陀佛。
對她來說,阿彌陀佛是什麼?是上帝嗎?
然後,請你跟她說,基 督徒並不只是「相信」而已,基督徒不會在自己心中任意地為上帝創造任何的理論。
我們去教會,是為了與耶穌合一,成為耶穌的親戚,和他有同樣的血緣,
也是為了和教會裡的所有弟兄姊妹合一。
我很期待你能將這些話告訴你的母親,而且,也很期待你能告訴我她的回應。

Jesus never punish anybody. indeed is very happy to see your mother in

the church, even if she does not believe in him. actually he said this
in gospel,
若望福音 John 6:37而到我
這裏來的,我必不把他拋棄於外,

and for the following reason your mother must come to the church,
瑪竇福音 Matthew 11:28 凡
勞苦和負重擔的, 你們都到我跟前來,我要使你們安息。

i admire your logical argumentation reversing your mother's question.
permit me only to add something. Jesus is merciful too. permit me to say
,He is more than this. He is love. because mercy is not equal with love,
mercy is for somebody lower than you , sick etc... for example, your
mother has not mercy for you, has love for you. Jesus loves your mother
even before she is born. He loves her no-matter she is good or bad. and
he will continue to love her for ever.

i think this is enough to say to her.
but if she insist more, you may ask her to clarify to you her concept of
believing to Buddha. she believes Him as what? as god?
and please say to her that Christians are not just believers, they do
not make theories for god in their mind.
in church we go to be united to Jesus, to be his relatives, to have the
same blood with him, and also, to be united with the other brothers and
sisters.
i will be happy to hear her response to what i wrote.

arrow
arrow
    全站熱搜

    基督徒 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()