求主帶領生命之祈禱

“ O Lord and Master of my life, take from me the spirit of sloth, faint-heartedness, lust of power, and idle talk. Instead, give to me, Your servant, the spirit of chastity, humility, patience and love. Yes, O Lord and King, grant me to see my own faults and not to judge my brother, for You are Blessed from all ages to all ages. ” Amen.

「喔! 主,我生命的主宰。
求主帶領我遠離怠惰與怯懦,去除我對權力的渴望,使我不再虛擲光陰,陷入無意義的閒談。
求主賜予我,祢真誠的僕人,貞潔、 謙卑、耐心與愛心。
喔,主,我生命的國王。
求主應允我的祈求,使我看清自己的缺失,也求主寬恕弟兄們的過錯。
祢是萬福之主,直到世世代代。」阿門。

arrow
arrow
    全站熱搜

    基督徒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()